Saturday, October 17, 2009

Nukilan sebuah Sahabat...

Interpretasi sebuah perasaan

Ops..perasaan ni sesuatu yang susah sangat kita nak ucapkan..n,I do remember ape yg az cakap to me tonite n last nite.as wat az saying to me~appreciate what u have today astonite might be ur last sleep forever~ n ~hiding from reality is something that you will be suffering the most in the future~

Dan az selalu membuatkan aku rasa sedang ber `sms ` dgn seorg Shakespeare J!

Malam ni aku merindui segala saat dan moment aku di zaman sekolah.di zaman kami selalu sama2,berbincang macam2..dari debat,bawak ke forum,bawak ke pertandingan NILAM, bawak ke perihal study dan berbangkit ke isu peribadi dan keluargadan..ape lagi ek sweet moment kami?banyak lagi..dan terkenang port kegemaran blakang blok,tempat di mana aku paling suka melepak sambil menulis puisi.wahahaha..very da jiwang!but, aku dah semakin hilang skills ni L!

Saat itu, apa yang paling banyak di benak hanyalah keluarga yang sangat dicintai sepenuh hati dan juga pelajaran yang bagi aku sesuatu yang paling menjadi keutamaan.tak ada istilah teman lelaki n apa-apa sahaja sebab masa itu dunia aku hanyalah AKU dan BUKU~yang paling penting,semangat untuk berlumba-lumba menjadi anak yang paling disayangi dan dibanggakan abah sebab cemerlang.masa itu,ein dah masuk MOZAC.angah pulak dari SAMURA masuk ke PASUM.dan along?masih lagi aku ingat aku menangis masa tinggalkan along dekat matrix UPM sebab aku sedih sangat nak bagi along masuk asrama L.dorang semua adalah inspirasi aku untuk berjaya J dan paling penting abah!walaupun aku rasa abah ni garang sangat tapi aku Nampak sekarang kalau abah tak garang entah-entah aku ni sekarang tak jadi orang dah,jadi kucing kot.hahaha..dan takkan ada lah seorang HERNI yang begini tanpa seorang ayah yang bernama AMINUDIN di sisinya..J

Perasaan datang silih berganti.suka.gembira.sakit.pedih.trauma..apa saja!ia bersilih ganti,seperti mana hadir dan perginya seseorang di dalam hidup.yang penting setiap perasaan dan setiap yang menyinggah di dalam hidup ini akan meninggalkan kisahnya yang tersendiri.tak kisahlah apa pun kisahnya, ia menjadikan kita insan yang lebih matang melihat kehidupan dan lebih dewasa dalam menginterpretasi sebuah perasaan.

Bak kata mak, aku sangat kuat dengan perasaan.hm..kuat dari segi apa ya?hanya mak yang tahu J!

Semakin usia meningkat naik,dari hari ke hari dan tahun berganti tahun,kadang-kadang aku terasa yang aku semakin hilang dibawa sesuatu.iya!pengalaman mengajar kita menghadapi banyak perkara dengan lebih baik.dan sebenarnya apa yangmenjadikan aku tersentuh malam ni bila az kata yang ~once you hide your feelings, you might be get used to it and you will be suffering of not-having- a- feeling-syndrome~

And actually I already suffering this syndrome but not too chronic yet!

Apa yang az kata membuatkan aku rasa macam tengah berputar-putar di atas sesuatu,macam jauh sangat berfikir dan menerbangkan diri ke tempat yang lain.dan selalu seperti biasa, kata-kata az n tirah~both of my dear ni selalu membuatkan aku jauh mengelamun.haruslah..they knew me for 10 years.mereka membesar bersama-sama aku,menangis dan ketawa,meraih kejayaan,berkongsi kegagalan dan memburu impian bersama-sama!

Walaupun lepas habis aje UPSR tuh,tirah membawa diri ke SHAM n az je yang stay kat TMS dengan aku..dan waktu tu aku merasakan sedikit kesedihan sebab tak dapat masuk boarding school,tapi masa tu aku sangat pasrah je.az sambung ke SMAP Labu.tapi kejap je,then dia balik TMS!heheh..dan di situlah kami bermula sebagai kawan sepasukan untuk aktiviti-aktiviti sekolahJ, sebab dulu az ada fadhi~tet.hahaha..

Lepas PMR, kami meraih kejayaan yang sama.tirah, aku dan az.tirah masuk SAINS Puteri Cyberjaya, dan az pulak dapat STAR.uhuk2..dan masa tu aku dah rasakan angin-angin kena tinggal sebab aku tak dapat offer memana pun!sedih sangat.

Dan az pilih untuk stay dekat TMS, dan aku ingat lagi masa dia nak bagitahu dia tak nak pergi STAR sangat kelakar ok J!

Lepas beberapa lama menanti,aku pun dapat tawaran sambung ke MRSM BP.masa itu aku rasa tak nak pergi sebab aku sangat sayang TMS ni.abah pujuk aku,tempat tu jauh!!walaupun aku ni suka sangat explore benda baru, tapi aku masa tuh dah berputus asa dengan apa-apa tawaran pun.kebetulan aku dapat tahu pasal tawaran tu masa aku baru balik dari competition drama~aku jadi tukang mekap.blueks.haha..lepas abah pujuk barulah aku pilih untuk pergi walaupun sebenarnya~aku sayang sangat TMS!!

Hari pendaftaran aku kat MRSM bertindih dengan kedatangan surat tawaran dari SBPI Jempol.again n again,sampai sekarang ada terselit rasa kesal jugak.kenapa surat tu sampai lambat?kenapa aku dah daftar baru aku dapat surat tawaran tuh L.tapi kadang-kadang ada sesetengah benda yang kita tak dapat nak lihat apa yang tersiratnya,yang pasti semua perkara berhikmah.mungkin sebab aku ke MRSM aku lebih berdikari dan lebih tabah menghadapi hidup sekarang.

Lepas SPM, sekali lagi kami meraih kejayaan jugak.yang pasti paling cemerlang az!aku dan atirah Alhamdulillah Cuma ada sedikit jugak kekesalan kat sini sebab aku nak sambung ke luar Negara,tapi..tak tercapai!.dan kemudian tirah sambung pengajian dekat matriks n9 az jugak!dan aku?ditawarkan ke matriks Melaka tapi akhirnya aku memilih utara sekali lagi..Pra Ijazah Undang-Undang UiTM Kedah.az masuk matriks kejap je and dia pilih nak sambung ke Maktab Perguruan dekat Kelantan tu.

Dan sekarang?aku kat sini~UiTM Shah Alam.tirah?dekat UMT dan az? Ops..otw ke INTEC!!

I want to let u know ok~

az n tirah, i really appreciate every single things that both of u do to me. Thanks for every single words when I was down, every single feeling of sadness that we share when I felt that this life is not fair to me. Thanks for all encouragement. Thanks for always beside me and guide me when I felt that I did not know which way I should follow. Thanks for your entire compliment and criticize. Thanks for being someone that never stab me back. Thanks for being someone that always be there for me. And even, time and space make us far..i won’t forget you because you always here, in my heart till my last breath..

(English merepek ape??)ahahha..


LAMA DAH NI...sekadar nak update....

17 Okt 2009

1 comment: